I dag lanserar Liberala ungdomsförbundet sin nya hemsida. Målet har varit en lättnavigerad sida där det är lika lätt för medlemmar och nyfikna som för media att hitta relevant innehåll om alltifrån medlemsaktiviteter eller LUF:s politiska åsikter till pressbilder. Hemsidan är även tänkt att fungera betydligt bättre i mobiler och surfplattor än förbundets tidigare sida.

– Vi är mycket stolta över att äntligen kunna presentera vår nya hemsida som har varit mycket efterlängtad bland våra medlemmar. På nya luf.se är det mycket lättare att få en bild av vår politik och hur du som ung kan engagera dig, säger Linda Nordlund, förbundsordförande för Liberala ungdomsförbundet.

Den nya hemsidan har samma gränssnitt som Unga Folkpartiet som framgångsrikt lanserades under valrörelsen 2014. LUF har valt att använda WordPress då det är en plattform som många av förbundets medlemmar är bekanta med sedan tidigare och det är viktigt att såväl lokalaktiva som förbundspersonal enkelt kan hantera hemsidan och levandegöra den genom kontinuerliga uppdateringar.

Liberala ungdomsförbundets nya hemsida finns på: luf.se

Presskontakt:
Ebba Tornérhielm, förbundssekreterare